Filtrowanie pytań
EKA.01 Pytanie 1
Obsługa klienta w jednostkach…
A. sezonowe
B. strukturalne
C. frykcyjne
D. cykliczne
EKA.01 Pytanie 2
Obsługa klienta w jednostkach…
Substytutami są
A. radio oraz telefon
B. dom i auto
C. pralka oraz lodówka
D. oliwa i smalec
EKA.01 Pytanie 3
Obsługa klienta w jednostkach…
Koszty wytwarzania, które nie mają związku z poziomem produkcji, to koszty
A. krańcowymi
B. stałymi
C. całkowitymi
D. zmiennymi
EKA.01 Pytanie 4
Obsługa klienta w jednostkach…
Koszt, który ponosi końcowy nabywca dóbr konsumpcyjnych, nazywamy ceną
A. bazową
B. giełdową
C. detaliczną
D. hurtową
EKA.01 Pytanie 5
Obsługa klienta w jednostkach…
Normy określone w aktach prawnych wydawanych przez władze wskazane w Konstytucji są normami
A. socjalnymi
B. duchowymi
C. prawnymi
D. etycznymi
EKA.01 Pytanie 6
Obsługa klienta w jednostkach…
Części tekstu aktu prawnego mogą być oznaczone symbolami, z czego jeden nosi nazwę (-)
A. paragraf.
B. tiret.
C. punkt.
D. ustęp.
EKA.01 Pytanie 7
Obsługa klienta w jednostkach…
Element normy prawnej, który opisuje sytuację lub właściwości określonego podmiotu, określany jest mianem
A. sankcji
B. zwyczaju
C. hipotezy
D. dyspozycji
EKA.01 Pytanie 8
Obsługa klienta w jednostkach…
Źródłem prawa, które obowiązuje wewnętrznie, jest
A. dekret Prezydenta RP
B. ratyfikowana umowa międzynarodowa
C. uchwała Rady Ministrów
D. zarządzenie Rady Ministrów
EKA.01 Pytanie 9
Obsługa klienta w jednostkach…
Przepisy określające zasady oraz sposób postępowania przed właściwymi organami do prowadzenia spraw są aktami prawnymi
A. procesowego
B. materialnego
C. konstytucyjnego
D. gospodarczego
EKA.01 Pytanie 10
Obsługa klienta w jednostkach…
Kto posiada prawo do powołania oraz odwołania wojewody?
A. Sejm
B. Rada Ministrów
C. Prezes Rady Ministrów
D. Prezydent RP
EKA.01 Pytanie 11
Obsługa klienta w jednostkach…
Kto pełni funkcję organu wykonawczego w gminie, której władze mieszczą się w miejscowości na terytorium tej gminy?
A. wójt
B. rada gminy
C. zarząd gminy
D. burmistrz
EKA.01 Pytanie 12
Obsługa klienta w jednostkach…
Przyjęcie statutu powiatu leży w kompetencjach
A. rady powiatu
B. starosty
C. sejmiku województwa
D. zarządu powiatu
EKA.01 Pytanie 13
Obsługa klienta w jednostkach…
Jakie z wymienionych praw nie jest ograniczonym prawem rzeczowym?
A. hipoteka
B. zastaw
C. służebność
D. własność
EKA.01 Pytanie 14
Obsługa klienta w jednostkach…
Do działań w ramach zwykłego zarządu uprawnione jest
A. pełnomocnictwem szczególnym
B. przedstawicielstwem ustawowym
C. pełnomocnictwem ogólnym
D. pełnomocnictwem rodzajowym
EKA.01 Pytanie 15
Obsługa klienta w jednostkach…
Wywłaszczenie nieruchomości może być przeprowadzone na korzyść
A. spółki prawa handlowego
B. osoby fizycznej
C. jednostki samorządu terytorialnego
D. stowarzyszenia
EKA.01 Pytanie 16
Obsługa klienta w jednostkach…
Na jakiej podstawie funkcjonuje system ewidencji ludności?
A. uprawnienia do ubezpieczenia społecznego
B. zobowiązania do wykonywania pracy
C. obowiązku posiadania dowodu osobistego
D. obowiązku zameldowania
EKA.01 Pytanie 17
Obsługa klienta w jednostkach…
O ochronę praw i wolności obywatelskich, które są zapisane w Konstytucji oraz w innych aktach prawnych, dba
A. Prezydent
B. Rzecznik Praw Obywatelskich
C. Prokurator Generalny
D. Trybunał Stanu
EKA.01 Pytanie 18
Obsługa klienta w jednostkach…
Jednostronnym, władczym oświadczeniem woli organu administracji publicznej, które określa status prawny konkretnego adresata w indywidualnie oznaczonej sprawie, jest
A. umowa cywilna
B. decyzja administracyjna
C. kontrakt o zatrudnienie
D. porozumienie administracyjne
EKA.01 Pytanie 19
Obsługa klienta w jednostkach…
Umowa dotycząca przeniesienia własności nieruchomości powinna być sporządzona w formie
A. pisemnej pod groźbą nieważności
B. zwykłej pisemnej
C. pisemnej z urzędowo poświadczonym podpisem
D. aktu notarialnego
EKA.01 Pytanie 20
Obsługa klienta w jednostkach…
Kierownik placówki ustala wszystkie kwestie dotyczące obiegu dokumentów w
A. instrukcji kancelaryjnej.
B. jednolitym wykazie akt.
C. rzeczowym wykazie akt.
D. systemie kancelaryjnym.
EKA.01 Pytanie 21
Obsługa klienta w jednostkach…
Jaką formą prawną nie jest spółka handlowa?
A. spółka jawna
B. spółka akcyjna
C. spółka cywilna
D. spółka komandytowa
EKA.01 Pytanie 22
Obsługa klienta w jednostkach…
Organem najwyższej władzy w spółdzielni jest
A. zarząd
B. rada nadzorcza
C. prezes zarządu
D. walne zgromadzenie
EKA.01 Pytanie 23
Obsługa klienta w jednostkach…
Na rachunku aktywów można zarejestrować
A. zobowiązanie wobec dostawców
B. kredyt bankowy
C. kapitał zakładowy
D. produkty gotowe
EKA.01 Pytanie 24
Obsługa klienta w jednostkach…
Weryfikacja, czy dokument księgowy zawiera wszystkie niezbędne elementy, czy został sporządzony na odpowiednim formularzu oraz czy został podpisany przez upoważnione osoby, stanowi kontrolę
A. formalną
B. merytoryczną
C. kompleksową
D. rachunkową
EKA.01 Pytanie 25
Obsługa klienta w jednostkach…
Przypisanie numeru dowodu księgowego, pod jakim ma zostać zarejestrowany, ustalenie daty zapisu, wskazanie konta oraz strony księgowania operacji określa termin
A. segregacji
B. kontroli
C. dekretacji
D. obiegu
EKA.01 Pytanie 26
Obsługa klienta w jednostkach…
Całkowita wartość wszystkich dóbr oraz usług finalnych wyprodukowanych w ciągu jednego roku w danym państwie to
A. Produkt Krajowy Netto
B. Dochód Narodowy Brutto
C. Produkt Krajowy Brutto
D. Dochód Narodowy Netto
EKA.01 Pytanie 27
Obsługa klienta w jednostkach…
Badając struktury zatrudnienia w firmie, zauważono, że najwięcej pracowników mieści się w grupie wiekowej 30 - 40 lat. W ten sposób uzyskano
A. średnią geometryczną.
B. medianę.
C. średnią arytmetyczną
D. dominantę.
EKA.01 Pytanie 28
Obsługa klienta w jednostkach…
Wynagrodzenia pracowników są transferowane z konta bankowego firmy na indywidualne konta pracowników na podstawie
A. zlecenia przelewu
B. zlecenia zapłaty
C. potwierdzenia wpłaty
D. rachunku
EKA.01 Pytanie 29
Obsługa klienta w jednostkach…
...finansujący zobowiązuje się, w ramach działalności swojego przedsiębiorstwa, nabyć rzecz od wskazanego zbywcy na warunkach ustalonych w umowie i przekazać tę rzecz korzystającemu do użytku, a korzystający zobowiązuje się wpłacić finansującemu ustalone raty wynagrodzenia pieniężnego... Jakiego rodzaju umów dotyczy przedstawiony fragment tekstu?
A. Zlecenia
B. Najmu
C. Leasingu
D. Dzierżawy
EKA.01 Pytanie 30
Obsługa klienta w jednostkach…
Z przepisu zawartego w Kodeksie postępowania administracyjnego wynika, że w protokole zmiany i skreślenia powinny być wprowadzone w taki sposób, aby był widoczny
A. tylko skreślony wyraz
B. podpis na protokole
C. tylko poprawiony wyraz
D. wyraz skreślony i poprawiony
EKA.01 Pytanie 31
Obsługa klienta w jednostkach…
Z treści artykułu 36.§1 wynika, że czas wypowiedzenia umowy o pracę na czas nieokreślony zależy od długości zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
Na podstawie powyższego fragmentu Kodeksu pracy, można stwierdzić, że umowa o pracę na czas nieokreślony może być wypowiedziana po 3 miesiącach, jeśli pracownik był zatrudniony co najmniej
A. 6 miesięcy
B. 3 lata
C. 2 tygodnie
D. 34 miesiące
EKA.01 Pytanie 32
Obsługa klienta w jednostkach…
Art.114. W przypadku, gdy termin jest wyrażony w miesiącach lub latach, a jego ciągłość nie jest wymagana, przyjmuje się, że miesiąc ma trzydzieści dni, a rok trzysta sześćdziesiąt pięć dni. Z podanego przepisu Kodeksu cywilnego można wywnioskować, że termin jednego roku i sześciu miesięcy, przy braku wymogu ciągłości, minie po
A. 547 dni
B. 545 dni
C. 540 dni
D. 548 dni
EKA.01 Pytanie 33
Obsługa klienta w jednostkach…
Referent zajmujący się administracją w wydziale organizacyjnym urzędu miejskiego zwraca się do referenta odpowiedzialnego za magazyn o szczegóły dotyczące stanu zapasów papieru. Jaki jest kierunek przepływu informacji w opisanym przypadku?
A. Równoległy
B. Pionowy w górę
C. Poziomy
D. Pionowy w dół
EKA.01 Pytanie 34
Obsługa klienta w jednostkach…
Całkowita wartość cen pieczywa, które składa się z ośmiu produktów, wynosi 12 zł. Jaka jest średnia cena pieczywa w tym zestawie?
A. 1,60 zł
B. 1,70 zł
C. 1,50 zł
D. 1,80 zł
EKA.01 Pytanie 35
Obsługa klienta w jednostkach…
Przedsiębiorca posiada własny kapitał w wysokości 1 000 000 zł oraz trwałe aktywa o wartości 1 100 000 zł. Jaką wartość przyjmuje wskaźnik udziału kapitałów własnych w finansowaniu trwałych aktywów?
A. 100,0
B. 95,0
C. 90,9
D. 99,9
EKA.01 Pytanie 36
Obsługa klienta w jednostkach…
W 2007 roku firma uzyskała zysk z działalności w wysokości 1 500 000 zł, przy średniej liczbie zatrudnionych 50 pracowników. Jak wynosi wskaźnik rentowności pracy w tej firmie?
A. 20 000
B. 30 000
C. 35 000
D. 25 000
EKA.01 Pytanie 37
Obsługa klienta w jednostkach…
Optymalne natężenie oświetlenia w biurze powinno wynosić
A. 400 lx
B. 300 lx
C. 600 lx
D. 500 lx
EKA.01 Pytanie 38
Obsługa klienta w jednostkach…
W pomieszczeniach, w których pracuje się z monitorami ekranowymi, wilgotność względna powietrza powinna wynosić co najmniej
A. 50%
B. 40%
C. 55%
D. 70%
EKA.01 Pytanie 39
Obsługa klienta w jednostkach…
Za zabezpieczenie informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w której takie dane są wytwarzane, przetwarzane, przekazywane lub przechowywane, odpowiada
A. pełnomocnik ochrony.
B. kierownik działu.
C. kierownik archiwum zakładowego.
D. kierownik jednostki.
EKA.01 Pytanie 40
Obsługa klienta w jednostkach…
Maszyny oraz inne urządzenia techniczne, które są chwilowo niesprawne, uszkodzone lub w trakcie naprawy, powinny być
A. wyraźnie oznaczone i zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich uruchomienie
B. wyraźnie oznaczone i pomalowane na kolor czerwony
C. zamknięte w osobnym pomieszczeniu
D. wyraźnie oznaczone i pomalowane na kolor żółty